اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

محسن مجرد در دیدار با هیات اعزامی اتاق بازرگانی اهواز: افق روابط تجاری ما با دبی روشن است !

اتاق اهواز جمعه 07/Aban/1400 15:19

کنسول اقتصادی ایران در دبی و امارتهای شمالی امارات متحده عربی در جلسه با هیات اعزامی اتاق بازرگانی اهواز به دبی، چشم انداز روابط تجاری ایران و دبی را خوب و امیدوار کننده توصیف کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، هیات اعزامی اتاق بازرگانی اهواز که بمنظور بازدید از نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۲۰ دبی به این شهر سفر کرده است در دیدار با محسن مجرد ( کنسول اقتصادی ایران در دبی ) پیرامون مسائل مهمِ مربوط به تجارت با دبی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این دیدار رئیس اتاق بازرگانی اهواز ضمن برشمردن مهمترین مشکلات و موانع مربوط به تجارت با دبی، خواستار حل و فصل مشکلات و تسهیل شرایط فعالیتهای بازرگانی اعم از صادرات و واردات از طریق مذاکرات سازنده با مسئولان این امارت شد.
محسن مجرد با تاکید بر آغاز مذاکرات بسیار سازنده با مسئولان دبی و اعتماد متقابل فی مابین ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد رفع تدریجی برخی موانع باشیم.
وی خاطرنشان کرد: افق روابط ما با دبی روشن است و ما باید بتوانیم داشته ها و ظرفیتهای موجود خودمان در زمینه های مختلف را برای مسئولان این امارت معرفی کنیم. متاسفانه ما همچون کشورهای موفق در زمینه تجارت خارجی، بانک اطلاعات اقتصادی جامع و به روز نداریم لذا امیدوارم هستیم هر چه زودتر این بانک اطلاعاتی که نقش حیاتی در ترغیب طرف مقابل ایفا می کند، راه اندازی شود.
کنسول قتصادی ایران در دبی افزود: اکسپو ۲۰۲۰ دبی رویدادی بسیار مهم است که در همین راستا ما از مسئولان ذیربط اکسپو این قول را گرفتیم تا شرکتهای توانمند و خوش ظرفیت ایرانی بتوانند در ماههای باقیمانده در این نمایشگاه شرکت کنند و توان اقتصادی خود را به جهانیان نشان دهند. در رابطه با مشکلات بانکی و باربری و سایر موانعی که بازرگانان ما را دچار مشکل کرده است، مذاکرات ادامه دارد و همانطور که گفته شد طرف مقابل ما درک مناسبی از وضعیت موجود پیدا کرده که بر همین اساس به حل تدریجی مشکلات امیدوار هستیم.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، رئیس این اتاق گزارشی از وضعیت اقتصادی خوزستان و ظرفیت بالای فعالان اقتصادی این استان در زمینه های تولید کالاهای کیفی و صادراتی ارائه نمودند.