اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

شهلا عموری: اکسپو کورس خلاقیت و نوآوری ملل مختلف جهان !

اتاق اهواز شنبه 08/Aban/1400 10:05

شهلا عموری ؛ رئیس اتاق بازرگانی اهواز دریادداشتی نوشت: 

اکسپو فضایی است که ۱۹۲ کشور در آن تلاش می کنند در قالبی هنری - فرهنگی و بشکلی ظریف و هوشمندانه نظر دیگران را بخود جلب کنند.
مهمترین خصلت کشورهای شرکت کننده در اکسپو ۲۰۲۰ تلاش برای اقناع مخاطبان و در نتیجه خلقِ ذهنیتی مثبت از فرهنگ و اقتصادِ هر کدام از کشورها در نظر مخاطبان است.
ملتها و کشورهای موجود در اکسپو ۲۰۲۰ دبی از طریق عرضه ی صحیح و خلاقانه ی گذشته و پیوند آن به نبوغ و نوآوری حال و ترسیم دورنمایی قابل قبول از آینده تلاش می کند رابطه ای از جنس صمیمیت و اعتماد با بازدیدکنندگان ایجاد کنند که به نظر می رسد این نگاه صمیمی و اعتماد رمز موفقیت برای پاویون هر کشور است. شکی هم نیست که خلق ذهنیت از گذشته و حال یک کشور و ملت، زمینه را برای اتفاقات مهم دیگر همچون سرمایه گذاری، جذب توریست و ... ( در آینده ) هموار خواهد ساخت، بنابراین آثار این رویداد جهانی بیشتر آینده را می بیند و نوعی سرمایه گذاری بلندمدت و اصولی تلقی می شود.
با نگاهی به نحوه ی عرضه شدن بسیاری از کشورها و استفاده از دانش روز جهت ارایه ی نوآوریها و ایده های خلاقانه، به این نتیجه می رسیم که کشورها با غنیمت شمردن این فرصت تلاش می کنند بیشترین نسبت از قانع سازیها را از آنِ خود نمایند.
کشورهایی که به اهمیت اکسپو واقف هستند و درک مناسبی از آن دارند، کوشش بسیار می کنند تا فرهنگ خود را معرفی و ترویج دهند و در بستر چنین تعاملی با مخاطبان ، اهداف اقتصادی را به سمت تحقق پیش ببرند که بر چنین اساسی عده ای از صاحبنظران اکسپو را بهره برداری و بنوعی فرصت طلبی کشورها از فضای موجود تلقی می نمایند.
با نگاهی اجمالی به بسیاری از پاویونها کاملا مشخص می شود که هر کشور افکار و ایده هایش را با استفاده از نوآوری و تکنولوژی و در پوششی فرهنگی در معرض دید دیگران قرار می دهد.
به بیانی دیگر اکسپو محلی است که قابلیت گفتگو و ارتباط میان میلیونها انسان از کشورهای مختلف را ایجاد می کند.
این رویداد جهانی لغایت فروردین آینده ادامه دارد لذا فعالان اقتصادی که فعالیتشان مقرون به خلاقیت و نوآوری است و حرفی برای گفتن در این زمینه دارند حتماً در فکر حضور در بخش ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی باشند. نباید فراموش کرد که اکسپو هر ۵ سال فقط یک بار برگزار می شود و فعالان اقتصادی ما می توانند از این فرصت جهت عرضه ی داشته های خود نهایت استفاده را ببرند.