اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

قدردانی رئیس اتاق بازرگانی اهواز از روسای اتاق فارس و انجمن ملی خرمای ایران/ تاکید بر اجماع ملی برای مقابله با آفات چوبخوار نخیلات

اتاق اهواز یکشنبه 09/Aban/1400 10:24

همزمان با اختتامیه چهارمین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته 1400 در شیراز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با صدور پیامی از میزبانی شایسته اتاق بازرگانی فارس و همچنین زمینه سازی انجمن ملی خرمای ایران به منظور گردآوری فعالان اقتصادی حوزه خرما در راستای معرفی ظرفیت های بسیار بالای اقتصادی این محصول استراتژی در این نمایشگاه قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، پیام شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان به شرح زیر است:
استان خوزستان به عنوان یکی از استان های مهم خرما خیز کشور محسوب می شود که همواره از چالش های متعددی در این حوزه برخوردار است و بعضا این مشکلات را می توان با دیگر استان های تولیدکننده خرما برابر و یکسان دانست.

استان خوزستان طی سال جاری و در آستانه برداشت محصول از 41 هزار هکتار نخیلات، تجربه سخت و نگران کننده ای تحت عنوان تنش آبی را پشت سر گذاشت اما در هر صورت، به واسطه هماهنگی هایی انجام شده در راستای مدیریت منابع آبی، نخلستان های این استان بارور و برداشت از آنها انجام شد.

اتاق بازرگانی اهواز و همچنین به تبع آن، دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان امسال بطور همزمان دغدغه های بخش تولیدکنندگان و همچنین صادرکنندگان را دنبال می‌کرد. مهمترین این دغدغه‌ها افزایش بیش از 10 برابری حقابه نخیلات بود که خوشبختانه پیگیری های صورت گرفته باعث جلب رضایت نخلداران گردید.