اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

امکان ثبت درخواست تخصیص ارز توسط بازرگان فراهم شد

اتاق اهواز دوشنبه 17/Aban/1400 11:36

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز از امکان ثبت درخواست تخصیص ارز توسط بازرگانان در سامانه جامع تجارت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز، محمد نجفیان در این خصوص اظهارداشت: در فرایند واردات رسمی کالا، بعد از نهایی شدن ثبت سفارش و جهت دریافت مجوز خرید ارز، بازرگان می‌بایست نسبت به ارائه درخواست تخصیص ارز به بانک مرکزی اقدام می کردند.
وی افزود: تاکنون کاربران این سامانه با مراجعه حضوری به بانک‌های عامل، تقاضای تخصیص ارز خود را ارائه می‌کردند و بانک عامل به نمایندگی از آنها درخواست تخصیص ارز را در سامانه جامع ارزی بانک مرکزی ثبت می کردند.
دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز تصریح کرد: با همکاری بانک مرکزی در نسخه جدید سامانه جامع تجارت، به منظور کاهش مراجعه حضوری متقاضیان، امکان ثبت درخواست تخصیص ارز توسط خود بازرگان فراهم شده است.
وی با تاکید بر اینکه بازرگانان از این پس می‌توانند با مراجعه به بخش "درخواست تخصیص ارز" در سامانه جامع تجارت، نسبت به ایجاد درخواست تخصیص ارز و ارسال آن به سامانه جامع ارزی بانک مرکزی اقدام کنند افزود: بعد از ایجاد درخواست، اطلاعات در کارپوشه کاربر بانک عامل قرار خواهد گرفت و سایر مراحل مانند روال جاری پیش خواهد رفت.
نجفیان اضافه کرد: همچنین این امکان برای کاربران وجود دارد که ضمن مشاهده آخرین وضعیت هریک از درخواست‌ها، فرایند‌های مربوطه مثل ویرایش، تجزیه و ابطال درخواست‌های تخصیص ارز و همچنین بروزرسانی بازرگانی اطلاعات ثبت سفارش را در سامانه جامع تجارت انجام و برای سامانه جامع ارزی ارسال کنند.
به گفته دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در اولین گام، این امکان برای پرونده‌های ثبت سفارشی که بانک عامل آن‌ها بانک "گردشگری"و تاریخ ثبت سفارش آن ها از روز 12 آبان ماه به بعد در سال جاری  باشد، فراهم شده است. 
نجفیان خاطرنشان کرد: فرایندهای مربوط به تخصیص ارز پرونده‌هایی که دارای شرایط مذکور نباشند، همچنان توسط کاربران بانک عامل صورت خواهد گرفت؛ لذا در مراحل بعدی این امکان برای سایر پرونده‌های ثبت سفارش نیز ایجاد و اطلاع رسانی خواهد شد. 
گفتنی است کاربران سامانه جامع تجارت می‌توانید به منظور آشنایی بیشتر، از فایل های راهنمای موجود در این سامانه استفاده کنند و در صورت داشتن سوال و یا مشکل با مرکز تماس سامانه تخصیص ارز با شماره (27471010-021) تماس حاصل نمایند.