اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

با هدف صادرات محصول به خارج از کشور؛ کارت بازرگانی گروه ملی صنعتی فولاد ایران صادر شد

اتاق اهواز سه شنبه 18/Aban/1400 09:07

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز از برطرف شدن مشکل صدور کارت بازرگانی گروه صنعتی فولاد ایران برای از سرگیری صادرات محصولات این گروه فولادی به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلا عموری  با اشاره به نشست‌های متعدد کارشناسی و مدیریتی در خصوص برطرف شدن مشکل صدور کارت بازرگانی گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سال‌های اخیر گفت: یکی از موانع اصلی در صدور کارت بازرگانی ویژه این گروه فولادی، موارد مربوط به مفاصا حساب مالیاتی و نیز بیمه تامین اجتماعی بود.

وی افزود: پس از مصوبات قانونی و انجام پیگیری‌ متعدد در نهایت، اتاق بازرگانی اهواز پس از طی مراحل و فرآیندهای تعیین شده در تاریخ ۱۲ آبان امسال نسبت به صدور کارت بازرگانی گروه ملی صنعتی فولاد ایران به عنوان یکی از اعضای این اتاق اقدام کرد.

عموری ادامه داد: اعتبار کارت بازرگانی این گروه فولادی پنج ساله است و از این پس امکان واردات تجهیزات، مواد اولیه مورد نیاز و همچنین صادرات محصولات این واحد تولیدی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه پارلمان بخش خصوصی، حمایت از اشتغال و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی واحدهای مختلف تولیدی را در دستور کار دارد گفت: اتاق بازرگانی اهواز در راستای رونق شرایط اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار از اعضای خود با جدیت حمایت خواهد کرد.

برابر با قانون، هر شخص حقیقی و حقوقی برای انجام صادرات و واردات کالا باید نسبت به دریافت کارت بازرگانی اقدام کند.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سال ۱۳۴۲ به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور به منظور تولید انواع میلگرد ساده، میلگرد آج‌دار و نبشی، در شهر اهواز تاسیس شد.

اکنون این مجتمع بزرگ فولادی با ظرفیت سالانه یک میلیون ۴۳۵ هزار تن فرآورده‌های فولادی و ۴۳۰ هزار تن شمش تامین کننده بخش عمده‌ای از نیازهای کشور در زمینه محصولات فولادی است.