اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

طرح توسعه فرودگاه اهواز فرصتی برای افزایش مبادلات تجاری

اتاق اهواز یکشنبه 23/Aban/1400 10:29

رییس امور مالی اداره کل فرودگاه‌های خوزستان با بیان اینکه فرودگاه‌ها از مشارکت و همکاری بخش خصوصی برای افزایش حجم صادرات هوایی استقبال می‌کنند گفت: پیشنهاد می‌شود تعدادی از فعالان اقتصادی خوزستان به نمایندگی از تجار و بازرگانان استان از ظرفیت های موجود فرودگاه بین المللی اهواز دیدن کنند تا چشم انداز خود را با محوریت صادرات هوایی به شکل بهتری برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز ، صدرالدین حجاریان ادامه‌داد: با توجه به اینکه فرودگاه بین المللی اهواز در حال توسعه است، بنابراین انجام هماهنگی لازم برای شناخت هرچه بیشتر از ظرفیت‌های فعلی و آینده این فرودگاه با محوریت اتاق بازرگانی اهواز، باعث رشد مبادلات تجاری خوزستان خواهد شد.

وی افزود: تلاش می‌شود با همکاری بین بخشی، نسبت به استقرار گمرک فرودگاهی در فرودگاه بین المللی اهواز اقدام شود و از این طریق، روند صادرات هوایی محصولات خوزستان به ویژه در بخش کشاورزی افزایش یابد.

رییس امور مالی اداره کل فرودگاه‌های خوزستان با اشاره به اینکه مرزهای هوایی این استان نسبت به دیگر استان‌ها ،با کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عراق، کویت و امارات متحده عربی نزدیکتر است گفت: هم اکنون، بخش خصوصی می‌تواند با هماهنگی‌ که صورت می‌گیرد از طرح توسعه فرودگاه بین المللی اهواز به منظور افزایش مبادلات تجاری خوزستان استفاده کند.

حمل و نقل هوایی محصولات صادراتی به ویژه در بخش کشاورزی علاوه بر اینکه برای کشور ارزش افزوده و درآمد زایی ایجاد می‌کند، منجر به تشویق صادرکنندگان کالاها برای استفاده از روش‌های بهتر مبادلات تجاری خواهد شد. باید توجه داشت که صادرات هوایی ضمن اینکه حفظ کیفیت محصولات مختلف را درپی دارد باعث تسریع در امور صادراتی شده، و حجم مبادلات تجار را افزایش خواهد داد.

توسعه فعالیت‌های صادرات هوایی از فرودگاه‌های خوزستان باعث می‌شود که صادرات کالاهای تولیدی به صورت متمرکز از داخل استان انجام شود و خروج کالاهای استان از مبادی دیگر استان‌های کشور کاهش یابد.