اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر: ترمیم بازار فروش خرمای ایران ضروری است

اتاق اهواز چهارشنبه 10/Azar/1400 08:18

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره به اینکه سومین نمایشگاه خرما در این استان فرصت بسیار مناسبی برای معرفی دستاوردها و فعالیت های این حوزه است گفت: تلاش می شود با ارائه راهکارهایی علمی و راهبردی نسبت به ترمیم بازار فروش خرما ایران اقدام کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، خورشید گزدرازی در این خصوص اظهارداشت: نمایشگاه خرما در بوشهر در فضایی به مساحت ۲ هزارو ۵۰۰ متر مربع و با شرکت ۶۶ غرفه دار از استان‌های فارس، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، تهران، اصفهان، یزد، هرمزگان، آذربایجان شرقی، خوزستان و بوشهر برپا شده است.

وی افزود: این نمایشگاه از امروز تا روز جمعه یازدهم آذرماه از ساعت‌های ۱۷ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است.

وی ادامه داد: ارتقای شاخص بهره‌وری در نخلستان، ارزش افزوده محصولات و تولید محصولات جدید، مقابله با تهدیدهای نخلستان‌ها و تسریع در طرح تحول آنها، تولید محصولات جدید از خرما، توسعه بازار هدف صادراتی، اجرای کشاورزی نوین و مکانیزه در نخلستان‌های کشور از جمله هدف‎های اصلی پیش بینی شده برای سومین نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر است.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه خرما و صنایع وابسته، میز ملی و همایش بین المللی خرما نیز در شهرهای برازجان و بوشهر برگزار می‎ شود.

وی ادامه داد: سفرای کشورهای افغانستان و بنگلادش، معاونان وزیران صمت و جهاد کشاورزی و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از جمله مهمانان جشنواره خرما در استان بوشهر هستند.

گفتنی است، اتاق بازرگانی اهواز با حضور در این‌نمایشگاه نیز به معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان در بخش تولید خرما، صنایع تبدیلی و بسته بندی، خواهد پرداخت.