اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان: حمایت اتاق بازرگانی اهواز دربرگزاری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت / مهارت آموزی کاهش واقعی نرخ بیکاری را درپی دارد

اتاق اهواز جمعه 19/Azar/1400 10:50

مدیرکل فنی وحرفه‌ای استان خوزستان با اشاره به اینکه رویداد کشوری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت یادواره مدافع حرم شهید رضا عادلی از ۱۵ آذرماه در اهواز آغاز شده است گفت: این مسابقات در رشته تهویه و تبرید با حضور جوانان زیر ۲۱ سراسر کشور فردا ۱۹ آذر پس از اعلام نتایج رقابت ها و با حمایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز به کار خود پایان می دهد.

عبدالنبی سواعدی در گفت‌وگوی اختصاصی با روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز اظهارداشت: بخش رقابتی این مسابقات در رشته تهویه و تبرید با حضور جوانان زیر ۲۱ سراسر کشور از روز ۱۵ تا ۱۷ آذر به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در اهواز برگزار شده است.

وی از همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز برای حمایت از برگزاری این رویداد مهم ملی تقدیر کرد و گفت: هدف از برگزاری اختتامیه این دوره از رقابت ها در محل پارلمان بخش خصوصی، توجه بیش از پیش صاحبان کسب و کارها به اهمیت موضوع مهارت آموزی و بکارگیری نیروهای آموزش دیده است.

وی افزود: از روز گذشته فرآیند بررسی و ارزیابی شرکت کنندگان در این دوره از رقابت ها آغاز شده و نتایج آن،  فردا بطور رسمی طی آیین اختتامیه این رویداد ملی در محل اتاق بازرگانی اهواز اعلام می گردد.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI)، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت به صورت سالانه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: مسابقات ملی مهارت به دلیل ارتباط با رویداد جهانی که هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود به منظور ترویج مهارت آموزی، ارتقای مهارت‌ها و ارتباط بین مراکز آموزشی و صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا باید نگاه ویژه‌ای به این مسابقات توسط دستگاه‌های مختلف صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات ملی مهارت مقدمه‌ای برای ورود به مسابقات جهانی مهارت است افزود: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی هر سال در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی با حضور نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی برگزار می‌شود و برگزیدگان نهایی آن پس از گذراندن اردوهای آمادگی به مسابقات جهانی مهارت اعزام می‌شوند.