اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان:مسابقات مهارت، نماد پژوهش در فنی و حرفه‌ای هستند

اتاق اهواز شنبه 20/Azar/1400 09:27

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: یکی از بهترین نمادهای موفق پژوهش در حوزه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، مسابقات و المپیاد فنی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، عبدالنبی سواعدی در آیین تجلیل از نخبگان مهارتی نوزدهمین مسابقات ملی مهارت در رشته تهویه و تبرید که اتاق بازرگانی‌ اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه هفته پژوهش هستیم و یکی از بهترین نمادهای موفق پژوهش در حوزه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، همین مسابقات و المپیاد فنی است.

 وی افزود: در پژوهش‌های نظری، علمی و فنی، مسیر مشخصی در دانشگاه‌ها و پژوهشکده‎ها مشخص شده است اما پژوهش در حوزه فنی و حرفه‌ای، همین رویدادهایی است که در حوزه مسابقات ملی مهارت اتفاق می‌افتد و تنها مسابقاتی است که در دنیا به صورت صددرصد عملی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بیان کرد: در این دوره، طراحی پروژه و آماده‌سازی و ارزیابی مسابقات، همگی بسیار متفاوت نسبت به رویدادهای علمی کشور بود. این مسابقات باید به گونه ای طراحی شوند که نخبگان وارد این حوزه شوند.

وی گفت: برگزاری رویدادی با این مشخصات و با نام شهید مدافع حرم، یک پیام مشخص دارد که دفاع و حفظ نظام و ارزش‌های آن همچنان باقی است. اگر چه شهدایی در این زمینه داشتیم اما نوجوانان و جوانان دیگری نیز در جنگ اقتصادی تلاش می‌کنند.