اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی: علت مشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور ناشی از بیکاری است

اتاق اهواز شنبه 20/Azar/1400 09:29

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش اعظمی از جوانان به دنبال یک میز و یک حقوق ثابت دولتی هستند ولو ۱۰ درصد درآمد فنون و حرفه‌ها را داشته باشد؛ در این شرایط، اعتماد و بستر را باید قانون‌گذار و مجری برای جوانان به منظور فعالیت در حرفه‌ها ایجاد کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز سیدکریم حسینی در آیین تجلیل از نخبگان مهارتی نوزدهمین مسابقات ملی مهارت در رشته تهویه و تبرید که در اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که کشور ما امروز از آن رنج می‌برد و یکی از نقیصه‌ها و مشکلات اساسی است که باید به آن پرداخته شود، بیکاری است که یک بخش اعظم راه حل آن در سازمان فنی و حرفه‌ای است. امروز علل مشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور ناشی از بیکاری است.

 وی افزود: در واقع مشکل اساسی که در کشور باید به آن پرداخته شود، چه در دولت و چه در مجلس، رفع مشکل بیکاری به معنای واقعی است. بخشی از نسخه حل مشکل در سازمان فنی و حرفه‌ای است. اگر از همه ما بپرسند که آیا واقعا به شکل جدی به این امر پرداخته شده است و برنامه‌ای جدی برای این کار داریم؟ می‌توان گفت که جواب این سوال همراه با تردید است و هنوز این اعتماد به سازمان فنی و حرفه‌ای ایجاد نشده است.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم بسترسازی برای فعالیت جوانان در فنون و حرفه‌ها گفت: قطعا ایجاد فرصت اشتغال، کار یک بخش نیست بلکه مربوط به بخش‌های مختلف است و نیاز به همراهی بین بخشی دارد. این مسابقات یک روزنه است و این توانمندی در جوانان ما وجود دارد و ثابت کرده‌اند که می‌توانند بسیاری از مسیرها را طی کنند. مشکل ما در بسترسازی‌ها است و دولت به معنای اعم کلمه، مجلس و قوای مسئول نتوانسته‌اند این بستر و فضا را مهیا کنند.

حسینی ادامه داد: بخش اعظمی از جوانان به دنبال یک میز و یک حقوق ثابت دولتی هستند ولو ۱۰ درصد درآمد فنون و حرفه‌ها را داشته باشد؛ در این شرایط، اعتماد و بستر را باید قانون‌گذار و مجری برای جوانان به منظور فعالیت در حرفه‌ها ایجاد کند تا کسی که می‌خواهد این مسیر را طی کند، نگوید که این حرف است و ما از این حرف‌ها زیاد شنیده‌ایم.

وی گفت: قطعا با روی کار آمدن دولت جدید و ایده‌ها و فکرهای جدی می‌توان برگ دیگری را باز کرد و روی آن برنامه‌ریزی کرد. قطعا بخش اعظمی از بیکاری قابل حل است.