اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس اتاق بازرگانی اهواز: صدور بخشنامه‌های تامین اجتماعی منوط به نظر بخش خصوصی شد

اتاق اهواز شنبه 11/Dey/1400 15:08

 رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: شورای تنقیح، تلخیص و مقررات‌زدایی مقررات بیمه‌ای، مصوب کرد که از این پس صدور تمامی بخشنامه‌های حوزه بیمه تامین اجتماعی با اعمال نظر اتاق‌های بازرگانی، تعاون، اصناف و کانون کارفرمایان انجام شود.

به گزارش روابط عمومی  اتاق بازرگانی اهواز شهلا عموری با بیان اینکه یکی از مهمترین چالش‌های موجود در حوزه کسب‌وکارها بخصوص در استان خوزستان موضوع بیمه تامین اجتماعی است، اظهار کرد: علیرغم همکاری‌هایی که در استان از سوی اداره کل تامین اجتماعی خوزستان صورت می‌گیرد اما بخشی از رویه‌های ابلاغی از سوی سازمان مرکزی بیمه تامین اجتماعی به چالش‌های جدی برای فعالان اقتصادی تبدیل شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های پارلمان بخش خصوصی، در نهایت شورای تنقیح، تلخیص و مقررات زدایی مقررات بیمه‌ای، اخیرا بخشنامه‌ای را ابلاغ کرده است که در آینده بروز چنین چالش‌هایی را کاهش خواهد داد.

عموری، اعمال نظر اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف در صدور بخشنامه‌های تامین اجتماعی را دستاوردی با ارزش برای بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: با هدف رعایت اصل سه جانبه‌گرایی و حذف مقررات متعارض، تکراری و افزایش شفافیت در عملکرد سازمان، از این پس تمامی بخشنامه‌های این سازمان با اعمال نظر بخش خصوصی خواهد بود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان خاطرنشان کرد: این تصمیم شورای تنقیح، تلخیص و مقررات زدایی مقررات بیمه‌ای باعث بهبود محیط کسب و کار می‌شود.