اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس اتاق بازرگانی اهواز: بانک اطلاعاتی تجار و بازرگانان عراقی بصورت کاربردی در حال تهیه است

اتاق اهواز پنجشنبه 30/Tir/1401 10:45

عموری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در جریان حضور هیات تجاری عراقی در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشور عراق یکی از شرکای تجاری ایران محسوب می‌شود، اظهار کرد: این مسئله به‌علت داشتن مرز مشترک، تشابهات فرهنگی و .... است.

وی با تاکید بر اینکه میزان صادرات به کشور عراق روز به‌روز کمتر می‌شود، گفت: اتاق بازرگانی اهواز تصمیم گرفت که روابط تجاری خود با اهواز را توسعه دهد، جلساتی به همین منظور تشکیل شد تا بتوانیم ظرفیت‌های تجاری استان‌های کشور را با حضور هیات‌های تجاری معرفی کنیم.

عموری با بیان اینکه کشورهای شمالی برای صادرات محصول به کشور عراق مشکل چندانی ندارند، یادآور شد: درصدد هستیم، استان‌های مرکزی و جنوبی نیز بتوانند محصولات خود را به عراق صادر کنند، تاکنون سه هیات به استان‌های کشور اعزام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به اینکه حضور هیات‌های تجاری عراق در کشور برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های کشور در حوزه تولید محصول است، توضیح داد: نامه‌های به اتاق‌‌های بازرگانی سراسر کشور ارسال شد تا در صورت موافقت هیات‌های تجاری عراقی در استان آن‌ها حضور پیدا کنند، اتاق بازرگانی شهرکرد نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری ترجمه و به هیات‌های تجاری عراقی معرفی شد، امیدواریم این سفر منجر به انعقاد قرارداد شود، مقرر شد یک بانک اطلاعاتی از تجار و بازرگانان عراقی تهیه شود.

عموری تاکید شد: خوشبختانه تلاش شد با برگزاری جلسات متعدد مشکلات تجار ایرانی و عراقی حل و فصل شد.