اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

عموری: عملکرد اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق به تایید مجمع عمومی رسید

اتاق اهواز شنبه 29/Mordad/1401 11:00

شهلا عموری نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از تصویب و تایید عملکرد هیات رئیسه این اتاق از سوی اعضای مجمع عمومی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای  افزایش سهم ایران در بازار عراق گفت: بهبود شرایط تجارت با عراق به عنوان اولین شریک تجاری ایران، اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی افزود: در این رابطه هیات مدیره اتاق مشترک ایران و عراق در سال جاری نیز برنامه ریزی های کاربردی را در دستور کار دارد.

عموری همچنین به همکاری های اتاق بازرگانی اهواز و اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اشاره کرد و افزود: بخش مهمی از مبادلات تجاری ایران به عراق از طریق خوزستان انجام می شود.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی اهواز در تلاش است تا با همکاری و پیگیری هایی که انجام می دهد، زمینه ساز افزایش عملکرد صادراتی کشور و خوزستان با عراق باشد.

عموری ادامه داد:  با محوریت اتاق بازرگانی اهواز، سه هیات تجاری عراق از ظرفیت های تولیدی و اقتصادی استانهای تهران، قم، آذربایجان غربی، اردبیل، گلستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان آشنا شدند.

نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تکمیل زنجیره ارزش صادراتی کشور و همچنین رونق تجاری خطوط تولید و مرزهای استان خوزستان را اهداف پذیرش هیات های تجاری عنوان کرد و افزود: این هیات ها بصورت فعالیت تخصصی تجار پذیرش و در استان‌های مختلف کشور حضور پیدا کرده اند.