اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

آغاز کوچ قشلاقی عشایر خوزستان از اواخر شهریور

اجتماعی سه شنبه 01/Shahrivar/1401 08:57

 مدیر کل امور عشایر خوزستان گفت: کوچ قشلاقی عشایر استان از اواخر شهریورماه آغاز می‌شود و تا آبان ماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز سید اسکندر موسوی زاده در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت کوچ عشایر خوزستان اظهار کرد: عشایر کوچنده استان یک کوچ بهاره دارند که از فروردین ماه آغاز می‌شود و تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه دارد اما کوچ پاییزه عشایر از اواخر شهریورماه هر سال آغاز می‌شود و تا آبان ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه عشایر در حال حاضر در کوچ ییلاقی به سر می‌برند، افزود: در استان ۳۴ هزار خانوار عشایری وجود دارد که از این تعداد کوچ حدود ۵ هزار خانوار درون استانی و کوچ ۲۹ تا ۳۰ هزار خانوار خارج از استانی است.

مدیر کل امور عشایر خوزستان با بیان اینکه خدمات ما به عشایر ثابت است و هر سال این خدمات را ارائه می‌دهیم، تصریح کرد: خدماتی که به عشایر ارائه می‌شود شامل تامین آرد و علوفه دامی می‌شود اما در مناطق ییلاقی عشایر آنچنان به علوفه نیاز ندارند.

موسوی زاده عنوان کرد: در کل خدماتی که به عشایر استان ارائه می‌شود، شامل احداث و مرمت راه‌های عشایری، احداث شبکه‌های آب، بهسازی چشمه‌ها، حفر چاه، آبرسانی با تانکر، تامین سوخت، تامین آرد، تامین علوفه دام‌ها، ارایه تسهیلات برای اشتغالزایی و توانمندسازی آن‌ها، تهیه پنل‌های خورشیدی و تهیه مخازن ذخیره آب است.