اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

وزارت صنعت، شرایط صدور کارت بازرگانی را تسهیل می‌کند

اقتصادی شنبه 05/Shahrivar/1401 09:18


وزیر صنعت، معدن و تجارت که در همراهی معاون اول رئیس‌جمهوری از غرفه اتاق ایران در نخستین نمایشگاه خدمت کسب‌وکار بازدید کرد، به محمد مخبر وعده داد که این وزارتخانه شرایط تسهیل صدور کارت بازرگانی را فراهم آورد.

نخستین نمایشگاه خدمات کسب‌وکار از یکم تا چهارم شهریور در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور معاونت کسب‌وکار اتاق ایران در حال برگزاری است. در این نمایشگاه شرکت‌های متعددی که ارائه‌دهنده خدمات کسب‌وکار هستند با سامانه‌های خود حضور دارند.

در دومین روز برگزاری نمایشگاه خدمات کسب‌وکار، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در نمایشگاه از غرفه معاونت کسب‌وکار اتاق ایران بازدید کردند. در این دیدار علی چاغروند، معاون کسب‌وکار اتاق ایران، بابک ولی زاده، مدیر دفتر فنی و خدمات بازرگانی، هما شریفی، مدیر امور کمیسیون‌ها و محسن ملایی، مدیر مجامع و شوراها و محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق ایران حضور داشتند.

معاون کسب‌وکار اتاق ایران ضمن ارائه توضیحاتی درباره نمایشگاه به معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، گفت: فلسفه برگزاری نمایشگاه این است که خدمات گیرنده و خدمات دهنده کسب‌وکار ارتباط پیدا کنند و اتاق بازرگانی نیز خدمات گیرنده‌ها و خدمات دهنده‌ها را شناسایی و با هم آشنا می‌کند.

چاغروند ادامه داد: اتاق ایران تلاش خود را کرده است تا در امور مالی، گمرک، بیمه‌های تجاری، خدمات فنی مهندسی، خدمات کارت بازرگانی و ... دست واحدهای کوچک را بگیرد و به آنها کمک کند تا به بالندگی برسند.

در ادامه، بابک ولی‌زاده، مدیر فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران نیز توضیحاتی در خصوص صدور کارت بازرگانی به معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر صنعت ارائه داد و نهایتاً وزیر صنعت در خصوص اصلاح شرط دیپلم آئین‌نامه کارت بازرگانی به معاون اول رئیس‌جمهور وعده داد تا شرایط تسهیل صدور کارت بازرگانی را فراهم آورد.