اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس اتاق بازرگانی سنندج: کردستان یکی از دروازه‌های امن تجاری برای ورود به عراق است

اتاق اهواز دوشنبه 07/Shahrivar/1401 09:16

رئیس اتاق سنندج در جریان دیدار هیات تجاری کشور عراق با معاون اقتصادی استانداری کردستان گفت: این استان از ۲ مرز رسمی "باشماق مریوان" و "سیرانبند بانه" برخوردار است؛ لذا کردستان یکی از دروازه های امن تجاری برای ورود به عراق محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، سید کمال حسینی در نشست هیات تجاری عراق با معاون اقتصادی استانداری کردستان ضمن قدردانی از از تلاش های رییس اتاق بازرگانی اهواز برای زمینه سازی برای توسعه روابط ایران و کشور عراق در بخش اقتصادی اظهارداشت: این استان سه بازارچه مرزی فعال دارد که منشاء معیشت و اشتغال ۳۰ درصد جمعیت استان است.

وی ادامه داد: چهار شهرستان مرزی استان کردستان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه تجارت خارجی با عراق به ویژه با منطقه "اقلیم کردستان عراق" فعالیت دارند.

حسینی جمعیت استان کردستان عراق را یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این استان با عراق بیش از ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک دارد که صنایع و واحدهای تولیدی مختلفی در بخش کشاورزی و صنعت فعالیت دارند.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج با بیان اینکه کردستان ۱۸ شهرک و نواحی صنعتی دارد گفت: واحدهای مختلف پتروشیمی، لاستیک، طلا، خوراک، لبنیات، صنایع الکترونیکی، لوازم خانگی و مصالح ساختمانی در این شهرک و نواحی ها فعالیت دارند.

حسینی ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و دامی و همچنین صنایع پایین دستی پتروشیمی را زمینه های مناسب برای سرمایه گذاران دانست و گفت: دستگاه های اجرایی متولی استان کردستان آمادگی دارند تا در چارچوب قوانین و مقررات جاری با سرمایه گذاران خارجی برای ایجاد این صنایع همکاری کنند.