اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

توقف صادرات به کشور عراق از مرز چذابه

اتاق اهواز دوشنبه 14/Shahrivar/1401 11:49

رئیس اتاق بازرگانی اهواز از توقف فعالیت تجاری و صادرات از مرز چذابه به دلیل افزایش حضور زائران اربعین حسینی در این مرز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلا عموری در خصوص آخرین وضعیت فعالیت تجاری در مرز چذابه اظهار کرد: فعالیت تجاری در مرز چذابه از امروز به دلیل افزایش حضور زائران اربعین حسینی در این مرز متوقف شده است.

وی افزود: بر اساس اعلام گمرک به دلیل ظرفیت محدود گمرکات عراق در پذیرش کامیون حامل کالای تجاری و به جهت جلوگیری از ضایع شدن کالاهای صادراتی در مرز، صادرات به کشور عراق در مرز چذابه متوقف شده است.

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: با توجه به افزایش حضور زائران اربعین حسینی مرز چذابه از امروز، ۱۴ شهریورماه تا ۲۶ شهریورماه برای صادرات بسته و فعالیت تجاری در این مرز متوقف است.

عموری عنوان کرد: در روزهای گذشته علی رغم حضور و تردد زوار اربعین در مرز چذابه روند فعالیت تجاری و صادرات کالا در مرز چذابه با توجه به هماهنگی‌ها انجام می‌شد اما اکنون با تصمیم گمرک فعالیت تجاری در این مرز متوقف شده است.

وی افزود: مواد غذایی و لبنی، مصالح ساختمانی و تره‌بار از مهم‌ترین اقلام صادراتی ایران به کشور عراق هستند که از طریق پایانه مرزی چذابه به این کشور صادر می‌شوند.