اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

ضرب الاجل استاندار خوزستان برای تعیین تکلیف سرمایه گذاری پروژه پارک آبی اهواز

اتاق اهواز چهارشنبه 16/Shahrivar/1401 13:12

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه تکلیف سرمایه گذاری صورت گرفته توسط بخش خصوصی در ساخت پروژه پارک آبی اهواز باید تا یک هفته آینده تعیین شود گفت: به منظور بررسی راهکارهای پیشنهادی جهت رفع این مشکل، کمیته ای با حضور معاونت اقتصادی استانداری، شهرداری اهواز، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و اتاق بازرگانی اهواز تشکیل شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، صادق خلیلیان در هفتاد و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهارداشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته، زمین محل احداث پروژه پارک آبی اهواز از سوی شهرداری به سرمایه گذار واگذار شده؛ در صورتی که این زمین در تملک اداره کل راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: البته در خصوص نوع مالکیت این زمین، اختلاف نظرهایی وجود دارد که می بایست از طریق تشکیل کمیته ای کارشناسی، نسبت به تعیین تکلیف آن و همچنین تغییر کاربردی زمین بررسی های لازم صورت گیرد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از ادامه فعالیت پروژه پارک آبی جلوگیری کرده است گفت: این موضوع باید طی یک هفته آینده تعیین تکلیف و نتیجه آن از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

 

زیرساخت های شرکت نمایشگاه های بین المللی اهواز بروز رسانی شود

خلیلیان در بخش دیگری از نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با اشاره به برنامه ریزی اتاق بازرگانی اهواز برای برگزاری نخستین نمایشگاه ملی خرمای خوزستان اظهارداشت: نمایشگاه فعلی در اهواز نیازمند بروزرسانی زیرساخت ها دارد.

وی ادامه داد: متولی این نمایشگاه، سازمان توسعه تجارت است و باید نسبت به رفع نواقص و کمبودهای موجود پاسخگو باشد.

نماینده عالی دولت در خوزستان تصریح کرد: نمایشگاه ها فرصت بسیار مهمی برای رونق کسب و کارها و معرفی توانمندی های خوزستان محسوب می شود که طی سالهای گذشته در این زمینه توجه لازم صورت نگرفته است.

استاندار خوزستان یادآورشد: شرایط آب و هوایی خوزستان نباید مانعی برای برخورداری از نمایشگاهی با کیفیت و توانمند باشد.

 

تکمیل زنجیره ارزش محصولات صادراتی از مرزهای خوزستان

استاندار خوزستان همچنین به فعالیت های اتاق بازرگانی اهواز برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: حضور هیات های تجاری کشورهای منطقه می تواند به رونق تجاری مرزهای خوزستان و تکمیل زنجیره ارزش محصولات صادرتی منجر گردد.

وی تصریح کرد: تعاملات تجارت خارجی اتاق بازرگانی اهواز در مسیر بهبود شرایط صادراتی محصولات ایرانی به کشورهای هدف و به منظور رونق مرزهای تجاری خوزستان ، اقدامی است که با همکاری و تعامل دیگر دستگاه های اجرایی باید ادامه داشته باشد.

خلیلیان اضافه کرد: پیوند تولید و صادرات مقوله ای است که در تجارت خارجی کشورمان اثرگذار است که در نهایت باید به ارزآوری و رشد اقتصادی تبدیل شود.

استاندار خوزستان به رعایت استانداردهای بین المللی در تولید محصولات صادراتی تاکید کرد و گفت: این موضوع عاملی برای رقابت بهتر بخش خصوصی کشورمان در بازارهای خارجی محسوب می شود.