اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

برگزاری نشست اتاق های مشترک با حضور هیات رئیسه اتاق بازرگانی اهواز در رویداد کیش اینوکس

اتاق اهواز یکشنبه 01/Aban/1401 10:12

دومین نشست تخصصی در حاشیه رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۲ با موضوع بررسی بازارهای منطقه و همسایه با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد.

شهلا عموری در این نشست با تاکید بر اینکه موضوع تجارت خارجی همواره باید در اولویت های کاری دولت قرار داشته باشد گفت: توجه به بهبود زیرساخت ها و ارتقاء کیفیت محصولات ایرانی موضوعی است که نیاز به حمایت بیش از پیش دولت دارد.

وی ادامه داد: حفظ بازارهای موجود ضروری است که این امر با تعامل هرچه بیشتر فعالان اقتصادی کشورهای منطقه محقق خواهد شد.

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و عراق تصریح کرد: پذیرش هیات های تجاری و همچنین برگزاری نمایشگاه های تخصصی محصولات برنامه کاربردی برای معرفی هرچه بیشتر توانمندی ها و همچنین تکمیل زنجیره محصولات صادراتی محسوب می شود.

حسین سلاح‌ورزی نایب‌رئیس اتاق ایران همچنین در این نشست اضافه کرد: تجارت خارجی ایران را اسیر مشکلاتی ارزیابی کرد که عوامل داخلی و خارجی روی آن اثر دارد. اتاق به این نتیجه رسیده تا در شش ماه دوم سال با کمک تشکل‌ها، کمیسیون‌ها، اتاق‌های استانی به‌ویژه اتاق‌های مرزی، اتاق‌های مشترک و دیگر ارکان خود برنامه و دستورالعملی تدوین کند تا حمایت‌های لازم از تجارت خارجی کشور اتفاق افتد.

گفتنی است در نشست اتاق‌های مشترک در رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۲جمعی از روسای اتاق‌های مشترک، روسای اتاق‌های استانی و فعالان اقتصادی، حضور داشتند.