اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

دعوت پور ابراهیمی از رئیس اتاق بازرگانی اهواز برای طرح و پیگیری دغدغه های بخش خصوصی در مجلس

اتاق اهواز چهارشنبه 18/Aban/1401 09:58

 رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اتاق بازرگانی مربوط به ۵۰ سال قبل است و تلاش شده تا همه شکاف ها و مسایل و مشکلاتی که در این قوانین وجود داشته بررسی و اصلاح شوند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز محمدرضا پورابراهیمی در نشست با فعالان اقتصادی خوزستان که شامگاه ۱۷ آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هیچ کار غیر اقتصادی نمی تواند استمرار پیدا کند و هر کاری باید اقتصادی باشد و هزینه و فایده داشته باشد تا بتواند فعالیتش مستمر باشد.

 وی با اشاره به وجود ۴۶۰ واحد نیمه فعال و راکد در خوزستان افزود: براساس برنامه زمانبندی که دولت و وزارت صمت در این زمینه مشخص کرده است باید گزارشی برای فعال کردن این واحدها ارایه شود تا واحدهایی که امکان بازگشت به تولید آن ها وجود داشته باشد با حل مشکلات مالیاتی، سرمایه در گردش و ... نسبت به فعالسازی آن ها اقدام شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید در خصوص این واحدها و براساس اولویت یک گزارشی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارایه شود تا بتوانیم نسبت به فعالسازی این واحدها اقدام کنیم. ظرفیت کمیسیون اقتصادی مجلس برای فعالسازی این واحدها در اختیار استان خوزستان است تا واحدهای غیرفعال استان با اولویت اشتغالی که دارند فعال شوند.

پورابراهیمی با اشاره به بررسی قانون اتاق بازرگانی در کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: بررسی قانون اتاق های بازرگانی در کمیسیون اقتصادی در روزهای پایانی خود قرار دارد. در این زمینه کمیسیون اقتصادی مجلس آمادگی دارد هرچه که می تواند جایگاه بخش خصوصی را در اقتصاد کشور فعال کند و پیشنهادات مربوط به این حوزه را از فعالان اقتصادی دریافت و این پیشنهادات را تکمیل کند و در این قوانین مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: قانون اتاق بازرگانی مربوط به ۵۰ سال قبل است و تلاش شده تا همه شکاف ها و مسایل و مشکلاتی که در این قوانین وجود داشته بررسی و اصلاح شوند.

او گفت: کار بررسی قانون اتاق اصناف نیز در کمیته مربوطه تقریبا رو به اتمام است. در سال ۹۲ این قانون به روز رسانی شده است اما برای اصلاح بندهایی از این قانون در حال حاضر در کمیته مورد نظر در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه مردم در خوزستان احساس می کنند در حقشان جفا شده است، عنوان کرد: خوزستان به شدت مورد طمع دشمنان است و در این زمینه باید همه ظرفیت ها در اختیار خوزستان قرار داده شود تا شاهد حل مشکلات این استان باشیم.