اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی میان استان میسان عراق و خوزستان

اتاق اهواز شنبه 19/Azar/1401 14:52


 رییس اتاق بازرگانی اهواز از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری تجاری و اقتصادی میان استان میسان کشور عراق و استان خوزستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلا عموری، اظهار کرد: امروز ۱۹ آذرماه با حضور جمعی از مدیران استانی و مدیر امور صنایع استان میسان کشور عراق و تعدادی از سرمایه‌گذاران این استان در محل معاونت اقتصادی استانداری خوزستان در اهواز، تفاهم‌نامه همکاری تجاری و اقتصادی میان استان میسان کشور عراق و استان خوزستان منعقد شد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه ۳۱ بندی، در خصوص همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف بین استان میسان عراق و خوزستان منعقد شده است.

رییس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه به دنبال هم‌افزایی برای افزایش ارتباطات تجاری میان استان خوزستان و کشور عراق هستیم، گفت: این کار به افزایش مراودات و فعالیت‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور کمک شایانی می‌کند. در این زمینه باید استان خوزستان و میسان به یکدیگر کمک کنند تا این مهم فراهم شود.

عموری ادامه داد: این تفاهم‌نامه با هدف همکاری دوطرفه در بخش‌های مختلف صادرات محصولات کشاورزی، نفت و پتروشیمی که درآمدزایی و اشتغال ایجاد می‌کنند به امضا رسیده است.

وی افزود: طرح احداث کارخانه تولید رب گوجه فرنگی در شهرستان‌های حمیدیه و دشت آزادگان و ساخت شرکت تولید ورق‌های گالوانیزه در خوزستان با همکاری و سرمایه‌گذاری کشور عراق از جمله موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

رییس اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: از دستگاه‌های اجرایی خوزستان انتظار داریم در اجرای مفاد این تفاهم‌نامه نهایت همکاری را با کشور عراق داشته باشند و لازم است کمیته نظارت و پیگیری برای عملیاتی شدن مصوبات این تفاهم‌نامه ایجاد شود.

عموری عنوان کرد: سرمایه‌گذاری‌ها باید دو طرفه باشد و سرمایه‌گذاران هر دو کشور باید بتوانند در هر دو منطقه سرمایه‌گذاری کنند و این مهمترین مساله‌ای است که در این تفاهم‌نامه مدنظر است.