اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

حذف محدودیت های صادرات گوشت مرغ

اقتصادی یکشنبه 27/Azar/1401 10:19

وزیر جهاد کشاورزی گفت: محدودیت‌های صادراتی گوشت مرغ و مرغ زنده به طور کامل حذف شده و هیچگونه محدودیت و سهل‌انگاری در زمینه صادرات پذیرفتنی نیست.

به گزارش  روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز  به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «سیدجواد ساداتی‌نژاد» در جلسه قرارگاه امنیت غذایی، بر اهمیت رصد هوشمند و برخط زنجیره تأمین مرغ کشور تاکید کرد و افزود: رصد هوشمند زنجیره تأمین گوشت مرغ به صورت آزمایشی آغاز شده و نتایج مثبتی داشته است.
وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع، تکمیل و تقویت سامانه‌های این بخش در دستور کار قرار دارد.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: در نظارت هوشمند زنجیره تأمین گوشت مرغ نقش اتحادیه‌ها و تشکل‌ها حائز اهمیت بالایی است.
ساداتی‌نژاد با اشاره به نقش اتحادیه‌ها در مدیریت بازار گوشت مرغ کشور تصریح کرد: در چند روز گذشته با ورود اتحادیه‌ها و همراهی مردم شاهد مدیریت بازار گوشت مرغ کشور بودیم.
وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی به صورت همه‌جانبه از اتحادیه‌ها و زنجیره‌هایی که در وضعیت کنونی قدم در مسیر مدیریت بازار گوشت مرغ کشور برداشته‌اند، حمایت خواهد کرد.
وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی و صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی ملزم به پشتیبانی مالی و تسهیلاتی اتحادیه‌ها و زنجیره‌هایی هستند که اقدام به خرید، قطعه‌بندی، فریز و ذخیره‌سازی گوشت مرغ می‌کنند.
ساداتی‌نژاد با اشاره به تنظیم بازار گوشت مرغ با همراهی و همکاری مردم گفت: تنظیم بازار مردمی که برای اولین بار در کشور رقم خورده، تجربه بسیار خوبی بود، اتحادیه‌های مردمی از مردم برای تنظیم بازار مرغ کمک گرفتند و برای اولین بار در ۴۰ سال صف خرید برای حمایت از تولیدکننده تشکیل شده است.

وزیر جهاد کشاورزی از مردم به خاطر حمایت از تولیدکنندگان قدردانی کرد و افزود: ورود اتحادیه و همراهی مردم منجر به تنظیم بازار مرغ شده است.