اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

امکان جابجایی بدون محدودیت ارز حاصل از صادرات به عمان

اتاق اهواز شنبه 03/Dey/1401 09:09

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه کشور عمان یکی از مقاصد تجاری محصولات صادراتی ایران محسوب می‌شود، گفت: فرآیند جابجایی ارز حاصل از صادرات به این کشور با همکاری بانک مرکزی بدون محدودیت فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلا عموری  در خصوص جزییات رفع محدودیت‌های بانکی با محوریت ارز حاصل از صادرات به عمان اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده فرآیند جابجایی ارز حاصل از صادرات به این کشور با همکاری بانک مرکزی بدون محدودیت فراهم شده است.

 نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان افزود: در این راستا نیاز است تا صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات، فروش کالا و یا خدمات خود در عمان را به حساب بانک مرکزی در عمان واریز کنند.

نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان ادامه داد: در ادامه این فرآیند، فعالان اقتصادی حوزه کشور عمان می‌توانند برای دریافت ارز از شبکه بانکی به صورت اسکناس در ایران اقدام کنند.

عموری عنوان کرد: علاوه بر این نیز برای رفع تعهدات ارزی فعالان اقتصادی و صادرکنندگان کالا و خدمات به کشور عمان، امکان فروش ارز حاصل از صادرات به نرخ توافقی در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی در ایران فراهم شده است.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی اهواز، به منظور تسهیل جابجایی منابع ارزی حاصل از صادرات فعالان اقتصادی به کشور عمان، آماده انجام همکاری‌های لازم با فعالان اقتصادی است.