اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

خوزستان به صنایع پایین دست مبتنی بر دانش‌های نوین نیاز دارد

اتاق اهواز سه شنبه 09/Esfand/1401 14:16

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به اینکه زنجیره صنایع بزرگ خوزستان در حوزه تولید فولاد، پتروشیمی و کشاورزی تکمیل شده است گفت: رشد اقتصادی صنعتی در استان به واحدهای صنعتی پایین دست مبتنی بر دانش‌های نوین نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز ،  شهلا عموری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بکارگیری فناوری و نوآوری به بستر رقابت بسیاری از کشورهای دنیا تبدیل شده است اظهارکرد: استان خوزستان به عنوان یک استان صنعتی که ریشه فعالیت های آن به یک قرن گذشته برمی گردد، باید عرصه جدیدی از فعالیت های صنعتی مبتنی بر توانمندی های بخش خصوصی را شاهد باشد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه علیرغم برخورداری خوزستان از صنایع بزرگ ، همواره هزینه تمام شده تولید برای صنعت بسیار بالا است گفت: این موضوع توانمندی محصولات ایرانی تولید شده در استان خوزستان برای حضور در بازارهای صادراتی را تحت تاثیر قرار داده است.
رئیس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: محدودیت های استفاده از انرژی بیش از هر زمان دیگری، واحدهای صنعتی استان خوزستان را با چالش روبرو کرده است.

عموری ادامه داد: در این شرایط، سرمایه گذاران بخش خصوصی که در حال ایجاد صنایع پایین دست هستند باید به بکارگیری اتوماسیون خطوط و مانیتورینگ را با جدیت مورد توجه قرار دهند.

وی استفاده از دانش های نوین و بکارگیری اینترنت اشیاء را مولفه های ورود به انقلاب صنعتی چهارم در صنایع کشور عنوان کرد و گفت: توجه به این مولفه ها باعث کاهش هزینه تمام شده تولید و همچنین مزیت رقابت‌پذیری در بازارهای صادراتی خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز اظهار داشت: اتاق بازرگانی اهواز آمادگی دارد تا زمینه ای مطلوب را برای استقرار دانش نوین صنعتی در واحدهای تولیدی و همچنین پروژه های سرمایه گذاری در دست اقدام فراهم کند.

بر اساس این گزارش، خوزستان ظرفیت تولید ۱۳.۵ میلیون تن فولاد، ۲۱ میلیون تن محصولات پتروشیمی و بیش از ۱۷ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را دارد اما همواره ارتباط بین زنجیره تولید بین صنایع بزرگ و کوچک در استان به عنوان یک حلقه مفقوده محسوب می‌شود.