اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

شعار سال به عنوان یک راهبرد در دستور کار همه قرار بگیرد

اتاق اهواز دوشنبه 14/Farvardin/1402 12:00

رییس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه برای نجات اقتصاد کشور شعار "مهار تورم، رشد تولید" مقام معظم رهبری باید به عنوان یک راهبرد در دستور کار همه قرار بگیرد، گفت: یکی از اصلی‌ترین و شاه کلیدهای حل مشکلات فعلی اقتصاد کشور بحث مهار تورم و بازگرداندن ثبات اقتصادی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلا عموری ،  با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری در خصوص "مهار تورم، رشد تولید" اظهار کرد: برای نجات اقتصاد کشور و برون رفت از شرایط کنونی، شعار رهبری در خصوص "مهار تورم، رشد تولید" باید به عنوان یک استراتژی و راهبرد در دستور کار همه بخش‌ها قرار بگیرد.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین و شاه کلیدهای حل مشکلات فعلی اقتصاد کشور بحث مهار تورم و بازگرداندن ثبات اقتصادی است تا بتوانیم از این راه بحث رشد و رونق تولید را در دستور کار قرار دهیم و همچنین تجارت با کشورهای دیگر را به بهترین شکل دنبال کنیم.

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: افزایش نرخ ارز و عدم ثبات آن و همچنین تورمی که طی این سال‌ها در کشور وجود داشته است شرایط را برای فعالیت بخش خصوصی به ویژه در حوزه های تولید و تجارت بسیار دشوار کرده بود اما اکنون با سرلوحه قرار دادن شعار رهبری می‌توان بخشی از دشواری‌های گذشته را پشت سرگذاشته و راه را برای توسعه اقتصادی کشور هموار کرد.

عموری بیان اینکه رشد و جهش چشمگیر تولید می‌تواند به مهار تورم کند و مهار تورم نیز خود به خود رشد تولید را به دنبال دارد، ادامه داد: اگر تورم موجود در اقتصاد کشور مهار شود رغبت تولیدکنندگان به افزایش تولید بیشتر خواهد شد.

وی افزود: حل مشکلات تجار و بازرگانان و حضور در بازارهای جهانی و همراهی این مساله با افزایش تولید و مهار تورم می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مسایل و مشکلات کشور از جمله بحث اشتغال باشد و همچنین افزایش صادرات را نیز به دنبال داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: امیدواریم دولت به عنوان مجری سیاست‌های کلان اقتصادی کشور و دیگر بخش‌ها به عنوان ناظر و همراه، شعار امسال را به عنوان یک مسیر راه و نقشه عملی در اقتصاد کشور ببینند و بر اساس آن برای حل مسایل و مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنند.