اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

پیام رییس اتاق بازرگانی اهواز به مناسبت روز کارمند !

اتاق اهواز شنبه 04/Shahrivar/1402 09:38

یک اجماع عمومی به نیروی انسانی متخصص و مسئولیت پذیر بعنوان محور پیشرفت و ستون توسعه اقتصادی می نگرد و برای آن ارزش بسیاری قائل است.تجربه و بررسی ها نیز نشان می دهد که هیچ سازمان و دستگاهی (دولتی یا خصوصی) نمی تواند استراتژی و اهداف عالی خود را بدون بهره مندی از نیروی انسانی متخصص، منضبط و کارآمد محقق بکند و چشم اندازی روشن برای تحقق برنامه های بلندمدت خود ترسیم نماید.

بنابراین سخن از نیروی انسانی به ویژه قشر کارمند، سخن از مهارتها و توانمندی هایی است که یک شخص کسب می کند و در اختیار مجموعه ی خود قرار می دهد.هیچکس نمی تواند توانِ مدیریت در هدایت یک سازمان یا اداره را نادیده بگیرد چرا که بهره مندی از مدیران خوب و قوی ، جزئی جداناشدنی از موفقیت است اما تحقق اهداف، برنامه ها و خط مشی هر مدیر در وجود نیروهای لایق و خلاق و متخصص تحت مدیریت ایشان متبلور می شود و به منصه ی ظهور می رسد.

به تعبیری دیگر چنانچه باتجربه ترین و بهترین مدیران، نیروی انسانی حرفه ای و وظیفه شناس را در کنار خود نبیند، قطعا نمی توانند اندیشه های مدیریتی خود را عملی بکند.

اعتقاد اینجانب که از تجارب بسیارِ خود در جایگاه‌های مختلف ناشی می شود همواره بر این بوده که نیروی انسانی (کارمندان و کارگران) از یک سو و مدیریت از دیگر سو، دو بخش مکمل برای همدیگر هستند و در سایه ی تعامل سازنده و ارتباط قانونمند می توان، اهداف خواسته شده را به بهترین شکل ممکن محقق کرد و به رضایت مخاطبان که موضوعی مهم است نیز دست یافت.

خوشبختانه به عنوان شخصی که وظیفه ی خدمت در اتاق بازرگانی اهواز از سوی همکارانم در هیات نمایندگان به من محول شده می توانم بگویم که دیدگاه همه مسئولان اتاق بر کارمندمحوری و اعتقاد به توانمندی آنان استوار شده و در مقابل انتظاراتی بیش از ادای دقیق و صحیح وظایف و تکالیف نداریم.از این هم نمی توان گذشت که کارمندان اتاق بازرگانی اهواز با تکیه بر تخصص و تجاربشان در طول چندسال اخیر، عملکرد بسیار مناسبی در حوزه های مختلف داشته اند که با شناختی که از آن عزیزان وجود دارد، قطعا در آینده روندِ روبه رشدِ بخشهای مختلف اتاق ادامه خواهد یافت و شاهد تحقق اهداف توسط آنان نیز خواهیم بود.

در راستای ایجادِ محیطی جذاب و انگیزه ساز برای کارکنان، بدون شک از نیروهای دارای عملکرد خوب، تقدیر به عمل خواهد آمد. امیدوارم با تلاش و وظیفه شناسی کارکنان عزیز، همچنان خدمت گزار فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان خوزستان باشیم.در پایان فرارسیدن روز کارمند را به تمامی کارمندان به ویژه کارمندان شاغل در اتاق بازرگانی اهواز تبریک گفته و برای همه موفقیت و بهروزی آرزو می نمایم.


محمدجواد امانی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز