اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

برگزاری یک رویداد برای نخستین بار به منظور همکاری بیشتر دولت و بخش خصوصی

اتاق اهواز چهارشنبه 19/Mehr/1402 10:16

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اهواز در نشست هماهنگی برگزاری رویداد معرفی ظرفیت‌های دفاع مقدس، گردشگری و عشایر و روستا در اتاق بازرگانی اهواز گفت: در مهر ماه سه هفته مهم به عنوان هفته دفاع مقدس، هفته گردشگری و هفته روستا و عشایر وجود دارد که استان خوزستان در این سه حوزه از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز هادی شرفی ادامه داد: با توجه به وجود سه رویداد مذکور برنامه ریزی شده تا جشنواره‌ای به این مناسبت و متناسب با ظرفیت‌های استان در هر سه حوزه در مهر ماه جاری و در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار شود.

وی جامعه هدف این جشنواره را سرمایه‌گذاران، بخش خصوصی، تاجران، بازرگانان و دستگاه‌های متولی عنوان کرد و گفت: هدف از برگزاری این رویداد که برای نخستین بار برگزار می‌شود برقراری پیوند بهتر و بیشتر میان بخش خصوصی و ارگان‌های دولتی است و رسیدن به همگرایی میان طرفین است.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اهواز گفت: برنامه ریزی شده تا خروجی این جشنواره به تفاهمنامه ای بین دستگاه های اجرایی مربوطه به منظور توسعه استان در حوزه‌های گردشگری منجر شود.

در این نشست که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مختلف استان برگزار شد؛ موضوعات مختلفی همچون گردشگری سلامت، گردشگری ساحلی و دریایی، توسعه روستاهای هدف و بومگردی، ارایه فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تسهیل و نحوه صدور مجوز در حوزه‌های مختلف گردشگری و صنایع دستی، معرفی رویدادهای مختلف و تخصصی برای ظرفیت‌های استان، استفاده از ظرفیت رسانه در راستای معرفی استان خوزستان، بررسی چالش های حوزه گردشگری استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خوزستان علاوه بر وجود چهار اثر ثبت جهانی، آثار تاریخی مختلف و برخورداری از غنای فرهنگی؛ دارای تنوع قومی بی‌ نظیری است و اقوام مختلف در این استان در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. از سوی دیگر استان خوزستان به خاطر قشلاقی بودن، بخش زیادی از تولیدات عشایر کشور نظیر صنایع دستی، فراورده‌های دامی و گوشتی را به خود اختصاص داده است.

وقوع هشت سال جنگ تحمیلی نیز موجب شده بخش قابل توجهی از "آثار ملی دفاع مقدس" کشور در استان خوزستان ثبت شود.