اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

۵۱ ظرفیت گردشگری مناطق جنگی در خوزستان

اتاق اهواز چهارشنبه 03/Aban/1402 08:51

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای راهیان نور جنوب در جشنواره رویدادهای دفاع مقدس، گردشگری، عشایر و روستا گفت :  گردشگری تنها دیدن مناطق مختلف نیست و صنعت گردشگری عمق بیشتری دارد؛ به عنوان مثال یکی از شاخصه‌های مورد اهمیت گردشگری آثار تاریخی و یا جنگی، عبرت آموزی و کسب تجربیات از گذشتگان است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز سردار علی سپهوند افزود: گردشگری جنگ به عنوان یکی از سخت‌ترین‌ حوادث تاریخ بشر است که اطلاعات بسیار مهمی را به گردشگران نشان می‌دهد.

وی گفت: راهیان نور همان ‌گردشگری دفاع مقدس است ‌که در خوزستان ۵۱ ظرفیت گردشگری در این حوزه وجود دارد.

سردار سپهوند ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در پاییز و زمستان امسال یک ‌میلیون نفر در قالب راهیان نور به استان سفر خواهند کرد.

وی از فعالان صنایع دستی درخواست کرد تا در مسیر تردد زائران راهیان نور غرفه‌های عرضه صنایع دستی استان را راه اندازی کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای راهیان نور جنوب حضور گردشگران در استان را بستری برای ایجاد درآمد و معرفی فرهنگ غنی خوزستان به سایر نقاط کشور و جهان دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه به برکت هدایت‌های ولی فقیه و حضور مجاهدات یک وجب از خاک ایران به متجاوزان داده نشده است اظهار کرد: بیش از ۴۰ سال است که دشمنان به دنبال سرکوب انقلاب اسلامی هستند اما توان این‌کار ندارند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای راهیان نور جنوب همچنین ضمن محکوم کردن جنایت‌های اسراییل در غزه اظهار کرد: بیش از ۷۵ سال است که مردم مظلوم فلسطین زیر ظلم رژیم ‌صهیونیستی جان خود را از دست می دهند اما کشورهای غربی از مردم بی دفاع فلسطین حمایتی نمی‌کنند.