اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

ارسال رایگان صورتحساب‌های الکترونیک مالیاتی به سامانه مودیان

اقتصادی دوشنبه 22/Aban/1402 08:25

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با تمهیدات دولت، ارسال صورتحساب‌های الکترونیک مالیاتی برای مؤدیان رایگان شد.

به گزارش  روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از رسانه مالیاتی ایران، مهدی موحدی‌بک‌نظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور افزود: سازمان امور مالیاتی بر اساس بند (ج) تبصره (۶) قانون بودجه ۱۴۰۲ شرایطی را فراهم کرد که از این پس، ارسال صورتحساب الکترونیکی برای مؤدیان در سال جاری رایگان خواهد بود.

وی افزود: در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، یکسری شرکت‌های معتمد مالیاتی دارای مجوز برای تسهیل در ارسال صورتحساب الکترونیکی به مودیانی که امکان ارسال برایشان مقدور نیست، خدمت رسانی می کنند که تاکنون بابت ارسال هر صورتحساب الکترونیک مبلغ ۶۲۵ ریال به این شرکت‏ها پرداخت می شد اما از این پس، مودیان هزینه ای بابت آن پرداخت نخواهند کرد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در خصوص تعداد صورتحساب های الکترونیکی ارسالی به سامانه مودیان،‌گفت:‌ تاکنون حدود ۳۰۰ میلیون صورتحساب الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی ارسال شده که حدود یک سوم این صورتحساب‌ها توسط شرکت‌های معتمد مالیاتی صورت گرفته است.

موحدی‌بک‌نظر در مورد تعداد شرکت معتمد مالیاتی هم ‌گفت: ۶ شرکت معتمد نوع یک هستند که وظیفه ارسال صورتحساب به شکل الکترونیکی دارند و یک شرکت معتمد نوع ۲ و یک شرکت نوع ۳ وجود دارد که وظیفه آموزش و ارائه خدمات در مورد سامانه مؤدیان را بر عهده دارد.