اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

مذاکرات سازنده در جهت توسعه روابط تجاری بلاروس و خوزستان

اتاق اهواز چهارشنبه 20/Dey/1402 08:58

 سفیر بلاروس روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز روابط تجاری میان این کشور و استان خوزستان دارای چشم‌انداز و دورنمای روشن دانست و خواهان توسعه همکاری‌ها و تعاملات اقتصادی با این استان شد.

دیمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس ، گفت‌وگو در اتاق بازرگانی اهواز پیرامون توسعه روابط تجاری میان بلاروس و خوزستان را سازنده و مفید خواند و گفت: کشور بلاروس با توجه به برخورداری از صنایع پیشرفته در حوزه ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی می‌تواند در این زمینه محصولاتی را به ایران صادر کند و از طرف دیگر علاقمند به وارد کردن محصولات کشاورزی ایران به بلاروس هستیم.

بلاروس در مدار توسعه فعالیت‌های تجاری با خوزستان

وی دورنمای همکاری میان بلاروس و خوزستان را خوب ارزیابی کرد و گفت: پیش از اینکه به این استان سفر کنم با ظرفیت‌های آن به ویژه در حوزه تولیدات کشاورزی و پتروشیمی آشنایی داشتم و معتقدم در حوزه های مختلف از کشاورزی و ماشین‌آلات با این استان همکاری داشته باشیم.

سفیر بلاروس با اشاره به مذاکرات صورت گرفته پیرامون ظرفیت‌های کشور ایران و به دنبال آن استان خوزستان گفت: از جمله این موضوعات ماشین آلات کشاورزی بود که کشور بلاروس میتواند انواع مختلف ماشین آلات کشاورزی به ایران صادر کند و همچنین ما علاقه مند هستیم از کشور ایران محصولات کشاورزی وارد کنیم

وی تاکید کرد: محصولات کشاورزی ایران همچون میوه و سبزیجات تازه در کشور بلاروس بسیار شناخته شده هستند و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این کشور وجود دارند.

کالتسوف، صنایع پیشرفته استان را نیز دارای اولویت برای توسعه همکاری عنوان کرد.

وی در ادامه بازدید از بندر امام خمینی(ره) و پتروشیمی امیر کبیر را از دیگر برنامه‌های خود در سفر به خوزستان عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما در این استان مذاکرات پیرامون توسعه مناسبات تجاری است.