اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

کشاورزی خوزستان بستری مطلوب برای جذب سرمایه گذاران بلاروس

اتاق اهواز چهارشنبه 20/Dey/1402 10:32

نائب رییس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز  در نشست مشترک با سفیر بلاروس ، با تاکید بر اینکه خوزستان یکی از قطب های توانمند کشاورزی ایران محسوب می شود گفت: بخش کشاورزی در استان، بستر مطلوبی برای جذب سرمایه گذاران کشور بلاروس است.

صفدر پیرمرادی ادامه داد: سرمایه گذاران این کشور می توانند در حوزه های مختلف بخش کشاورزی استان بخصوص در زمینه تولید فرآورده های گوشتی نیز مشارکت و همکاری نزدیکی با فعالان اقتصادی خوزستان داشته باشند.

وی تکمیل زنجیره تولید در صنایع کشاورزی استان را ضروری دانست و بیان داشت: باتوجه به برخورداری کشور بلاروس از دانش فنی در حوزه صنایع تبدیلی، زمینه مطلوبی برای همکاری های تجاری را فراهم خواهد کرد.

نائب رییس دوم اتاق بازرگانی اهواز با تشریح میزان‌تولیدات کشاورزی استان بیان کرد: سالانه بیش از ۱۷ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در خوزستان تولید می شود که از جمله این محصولات تولید سه میلیون تن گندم به عنوان یک محصول مهم در تامین امنیت غذایی از اراضی کشاورزی استان خوزستان است.

پیرمرادی همچنین به تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن مرغ و ۳۰۰ هزار تن تخم مرغ در استان اشاره کرد و گفت: تامین نهاده های دامی در تولید محصول مرغ از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یادآور شد: در کشور توان تولید سه میلیون تن مرغ داریم که با فعال کردن این ظرفیت توان صادراتی به کشورهای مختلف را خواهیم‌ داشت.