اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

مشکلات نقل و انتقال پول بین تجار بلاروس و ایران بررسی شود

اتاق اهواز سه شنبه 01/Esfand/1402 10:12

نماینده استانداری خوزستان در نشست کارگروه سرمایه‌گذاری کمیسیون بازار، پول و سرمایه اتاق بازرگانی اهواز ویژه بررسی ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان خوزستان با کشور بلاروس گفت: استان خوزستان توانمندی های زیادی در زمینه فولاد، پتروشیمی، سیمان، محصولات نفت و گاز و صنایع پایین دستی پتروشیمی، شهرک‌های صنعتی استان و کشاورزی از جمله سبزی و صیفی، میوه، خرما و موقعیت استراتژیک برای دسترسی به آب‌های جهانی دارد؛ بنابراین باید توجه داشت که با وجود بنادر، گمرکات و اتاق های بازرگانی در خوزستان می‌توان طرح‌های سرمایه‌گذاری خوبی اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهوازمحمدرضا باغبانی افزود: مشکلاتی که در حوزه نقل و انتقال پول بین تجار ۲ کشور وجود دارد حتما بررسی شود.

وی اظهارکرد: توافقنامه‌ای در سطح ملی از طریق مجلس شورای اسلامی با عنوان موافقت‌نامه بین ایران و بلاروس در زمینه نظام ارتقای بازرگانی ۲ جانبه امضا شده که می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای مراودات مورد نظر ایجاد کند. همچنین نیاز است که نیازمندی‌های بلاروس در هر زمینه‌ای توسط سفیر بلاروس اعلام شود تا مشکلات پیشرو توسعه تجارت فی مابین ۲ کشور پیگیری شود.