اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

ضرورت پیگیری های مستمر برای تحقق تقاضاهای خارجی برای سرمایه گذاری در خوزستان

اتاق اهواز سه شنبه 01/Esfand/1402 10:13

رییس کمیسیون بازار، پول و سرمایه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در نشست کارگروه سرمایه‌گذاری کمیسیون بازار، پول و سرمایه اتاق بازرگانی اهواز ویژه بررسی ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان خوزستان با کشور بلاروس گفت:از ماه گذشته در حوزه های صنایع چوب، ماشین آلات سبک و سنگین و صنایع فولادی کارگره تخصصی فعال شد تا برای سفر هیات بلاروسی به خوزستان طرح ها و برنامه های ریزی های لازم را انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز علی شعبانی با بیان اینکه در فروردین ماه ۱۴۰۳ نیز نمایشگاه توانمندی‌های استان خوزستان برگزار می‌شود افزود: تفاهم نامه تجاری بین اتاق بازرگانی اهواز و بلاروس نیز آماده کردیم که به زودی امضا و نحوه معاملات تدوین می‌شوند.

وی اظهارکرد: کتابچه توانمندی‌های خوزستان نیز در دست تدوین است که به زودی برای بلاروس ارسال می‌شود.

شعبانی بیان کرد: تاکنون هیات‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری به خوزستان سفر کردند ولی به دلیل اینکه کارگروهی پیگیر امور نبوده بی‌نتیجه ماند؛ اتاق بازرگانی پیشقدم شده و از بلاروس آغاز کرده است؛ برای هر کشور کارگروه ویژه‌ای تشکیل و پیگیر مراودات تجاری بین کشورها خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به مراودات زیاد با عراق به علت پایین بودن هزینه‌ها, حوزه خلیج فارس برای مراودات اقتصادی به عنوان نقطه هدف مشخص شده است اما برقراری و توسعه ارتباطات تجاری با سایر کشورها نیز ضروری است.

رییس کمیسیون بازار، پول و سرمایه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز به ظرفیت های کشاورزی خوزستان اشاره کرد و گفت: باتوجه به ظرفیت کشاورزی خوزستان می توان محصول خرما, گندم و محصولات پتروشیمی از جمله پلی اتیلن و پلی استیلن که توسط هیات بلاروسی نیز مورد استقبال گرفته را از خوزستان به این کشور صادر کرد .