اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

باید از فرصت تقویت ارتباط سیاسی ایران و عربستان به منظور رشد اقتصادی خوزستان بهره‌مند شد

اتاق اهواز سه شنبه 08/Esfand/1402 09:58

مدیر کل اقتصادی استانداری خوزستان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: کشور ترکیه یکی از رقبای اصلی به منظور ایجاد ارتباط تجاری و انجام صادرات به کشور عربستان محسوب می شود به همین دلیل برای برقراری این ارتباط مهم باید به صورت کارشناسی ورود کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز سعید حسینی‌نژاد در نخستین نشست کارگروه برقراری روابط اقتصادی و تجاری با کشور عربستان  افزود: متاسفانه در سبد صادرات سال گذشته ایران به کشور عربستان خوزستان سهم و جایگاهی نداشته و هیچ کالایی را صادر نکرده است.

وی ادامه داد: با توجه به تقویت ارتباط سیاسی ایران و عربستان قطعا ارتباط تجاری این ۲ کشور نیز قوی‌تر خواهد شد و خوزستان باید از این فرصت به درستی استفاده کند.

مدیر کل اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه استان در بسیاری از بخش‌های تولیدی و اقتصادی در کشور سرآمد است افزود: به عنوان مثال خوزستان در حوزه تولیدات کشاورزی و صنعتی جایگاه نخست کشور را دارد و به همین دلیل باید برای ایجاد ارتباط تجاری و صادرات کالا به کشور عربستان با قدرت برنامه ریزی های لازم را انجام داد.

وی با بیان اینکه می‌توان عربستان را به فهرست کشورهای هدف صادراتی استان اضافه کرد تاکید کرد: برای تحقق این امر نیاز به بررسی شرایط تمام ظرفیت‌های استان به منظور صادرات کالا به کشور عربستان است.

بنا به این گزارش با از سرگرفته شدن ارتباط سیاسی کشور ایران و عربستان از سال ۱۴۰۰ نگاه به ایجاد ارتباط تجاری با این کشور نیز قوت گرفته است.

خوزستان با داشتن شاخصه‌های مهم تجاری از جمله داشتن صنایع مادر و مرزهای زمینی و آبی یکی از مناطق راهبردی کشور در امر صادرات است.

۱۵ درصد تجارت و ۲۵ درصد ارز آوری کشور توسط خوزستان انجام می‌شود.