اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

ظرفیت بنادر خوزستان برای توسعه صادرات باید بهبود یابد

اتاق اهواز شنبه 26/Esfand/1402 13:12

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه نباید به وضع موجود صادرات در بنادر استان اکتفا کرد گفت: با تمهیدات و برنامه‌ریزی باید توسعه صادرات استان بهبود بخشیده شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز محمد راضی جلالی  در هشتادمین نشست شورای گفت‌وگو بخش خصوصی و دولت خوزستان در محل اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: باید بستر لازم برای حضور بخش خصوصی خوزستان در توسعه اقتصاد دریا محور فراهم آورده شود. در حال حاضر آنچه در بنادر استان وجود دارد حداقل‌ترین کار و اقدامات است.

وی با اشاره به توسعه بندر فاو عراق بیان کرد: روند پیشرفت بندر فاو به گونه‌ای است که می‌تواند تاثیرگذاری بنادر ما را کمتر کند که در این زمینه تحقق برنامه ریزی های اقتصادی استان با محوریت دریا و تجارت خارجی ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تاکید کرد: ارتباط میان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، مجموعه صادراتی استان و اداره کل بنادر استان نیاز به تقویت بیش از پیش است.

وی از برگزاری کارگروهی با حضور نهادهای دولتی مرتبط با حوزه صادرات، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برای رفع مشکلات به ویژه مغروقه‌ها، تامین سوخت یارانه‌ای برای شناورها، افزایش تعرفه مشوق‌ها و انجام‌هماهنگی‌های بین بخشی مربوط به حوزه تجارت دریایی خبر داد.

راضی جلالی گفت: نگاه مدیریت ارشد استان در حوزه اقتصادی، آینده نگرانه است لذا باید برنامه ریزی های لازم انجام شود تا برنامه های کاری در پنج یا ۱۰ ساله آینده مشخص و اقدامات کاربردی باشند.

وی گرفتن مجوز حمل کالا از فرودگاه دزفول و پیگیری تامین سامانه پرتودهی گاما برای دزفول، ماهشهر و شهرک شماره ۲ اهواز را از از جمله عوامل تکمیل زیرساخت های توسعه صادرات و تجارت خارجی عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تاکید کرد: وجود این نقشه راه در حوزه تجارت خارجی، تسهیل کننده صادرات محصولات تولیدی خواهد شد.