اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

تبدیل خوزستان به کریدور تجاری منطقه چشم اندازی برای توسعه تجارت خارجی کشور است

اتاق اهواز یکشنبه 09/Ordibehesht/1403 09:54

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه طبق اعلام وزارت کشور، این استان سال گذشته رتبه نخست در جذب سرمایه‌گذاری خارجی کسب کرده است گفت: تبدیل خوزستان به کریدور تجاری منطقه چشم اندازی برای توسعه تجارت خارجی کشور و رشد اقتصادی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، محمد راضی جلالی روز شنبه در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران بیان کرد: این نمایشگاه فرصتی برای بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر استان است که می‌تواند حلقه وصلی بین استان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشد.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران تسهیل‌گر ارتباط بین بازرگانان داخلی و خارجی است

وی بیان اینکه این نمایشگاه می‌تواند با ایجاد ارتباط خوب با رایزنان اقتصادی سفرای مختلف زمینه‌ساز تسهیل روابط بین بازرگانان داخلی و خارجی باشد تصریح کرد: باتوجه به اهمیت این موضوع برای خوزستان، مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید حضور فعالی در نمایشگاه داشته باشند که در این راستا روز دوشنبه استاندار و مدیران اجرایی خوزستان در محل نمایشگاه حضور خواهند داشت.

هدف ما تبدیل خوزستان به کریدور تجاری منطقه است

معاون استاندار خوزستان اظهارکرد: اولویت ما رساندن خوزستان به یک کریدور تجاری است، ما به محصولات استان اکتفا نمی‌کنیم تا بتوانیم آنها را به کشورهای همسایه به ویژه عراق برسانیم بلکه باید خوزستان به محل ترانزیت و عبور کالا تبدیل شود تا بتوانیم کالاها را از مرزها و پایانه‌های صادراتی استان صادر کنیم که این چشم انداز موجب درآمد و اشتغال بیشتر استان خواهد شد.

راضی جلالی با بیان اینکه امیدواریم در این نمایشگاه شاهد حضور پرشور سرمایه‌گذاران، بازرگانانی و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی باشیم افزود: منابع آبی، خاک حاصلخیز، مسیرهای دسترسی به کشورهای خارجی، بنادر، فرودگاه‌ها، اتوبانها، راه آهن، منطقه آزاد و ویژه اقتصادی ظرفیت های استان هستند که موردتوجه سرمایه گذاران است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان یادآورشد: بکارگیری مطلوب و کاربردی این زیرساخت ها در راستای توسعه سرمایه گذاری ضروری است.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ از هشت تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران دایر است.