اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

پیام تسلیت رئیس اتاق بازرگانی اهواز به مناسبت شهادت غمناک رئیس جمهور

اتاق اهواز دوشنبه 31/Ordibehesht/1403 12:41

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

دکتر سید ابراهیم رئیسی هنگامه انتخاب توسط مردم واخذ دومین مقام رسمی کشور، همچنان متواضع و فروتن باقی ماند.

جایگاه سترگ ریاست جمهوری  هیچ اثری برخلق و خوی او نداشت.

اولین موضع دکتر ابراهیم رئیسی پس از انتخاب توسط ملت  را از یاد نمی بریم که گفت :«من فقط رییس جمهور آنهایی که به من رای دادند نیستم بلکه  خادم همه حتی آنان که با من مخالف هستند خواهم بود.»

 این سخن بسیار گویا و نشاندهنده ی درک عمیق ایشان از مفهوم قدرت و ریاست است. در کسوت رئیس دولت و برغم احاطه ی مشکلات فراوان،همه تلاش خود را برکمک به مردم و اقتصاد کشور متمرکز کرد و گام به گام در حال پیاده کردن اهداف اقتصادی - سیاسی همچون ارتقای روابط با کشورهای مختلف بویژه همسایگان در راستای ایجاد گشایش های اقتصادی بود.

 اراده و تقدیر الهی بگونه ای دیگر رقم خورد. رئیس جمهور؛ خادم الرضا (ع) همزمان با میلاد امام رضا (ع) به درجه شهادت نایل شد. یک کشور ، یک ملت در فراق رئیس جمهور و وزیر امور خارجه  شهید در بهت و اندوه فرورفته اند . غمگین و محزون نمود.

شهادت رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران و وزیر امورخارجه ضایعه ای بزرگ و اندوهی عظیم به شمار می رود. بطور طبیعی می توانست نگرانی های بسیاری در میان مردم ایجاد کند. موضعگیری به موقع مقام معظم رهبری و اطمینان بخشی ایشان نسبت به آینده کشور، این نگرانی ها در چارچوب گفته شده منتفی گردید.

مقام معظم رهبری با درک حساسیتهای فراوان جهانی و منطقه ای، بسیار زودتر از خبر رسمی شهادت با مردم سخن گفت و به آنان اطمینان داد که امور کشور متوقف نخواهد شد و در غیاب خدمتگزاران شهید، هیچگونه اختلال یا خللی متوجه سیستم اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی کشور نخواهد شد.

اینجانب به عنوان رییس اتاق بازرگانی اهواز و به نمایندگی از طرف همکارانم در هیات نمایندگان و هیات رئیسه و همه ی فعالان اقتصادی استان خوزستان این ضایعه بزرگ را به عموم ملت ایران به ویژه خانواده های آن شهدای بزرگوار تسلیت عرض می کنم و از خداوند باریتعالی  برای آنها صبر و بردباری مسئلت می نمایم.

محمدجواد امانی

رییس اتاق بازرگانی اهواز