اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

خوزستان در عاشورای حسینی غرق ماتم است

اجتماعی پنجشنبه 28/Mordad/1400 11:51

 مراسم عزاداری عاشورای حسینی در خوزستان با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور پرشور مردم ولایمتدار در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از  ایرنا مراسم عاشورای حسینی در ساعات اولیه امروز پنجشنبه با حضور عاشقان سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در اهواز و سایر شهرستان های خوزستان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده است.

با دستور ستاد استانی کرونا دسته روی هیات های عزاداری که به رسم هر ساله در ایام محرم و به ویژه در روز عاشورا انجام می گرفت ممنوع بوده و دسته های عزاداری به صورت محله ای مراسم عزاداری را انجام می دهند.
مردم به صورت خودرویی و یا با رعایت پروتکل های بهداشتی  به تماشای مراسم عزاداری می پردازند.
در سطح شهر اهواز با همت شهرداری و هیات های عزاداری ۲ مکان رو باز و وسیع برای برگزاری مراسم محرم تهیه شده است.
به گزارش ایرنا براساس اعلام پلیس راهور خوزستان مسیرهای تردد همیشگی هیات های عزاداری عاشورای حسینی در اهواز مسدود است و مسیرهای جایگزین برای این روز تعیین و اعلام شده است.
این کار برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک در شرایط سخت کرونا انجام گرفته است.
بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا برنامه های عزاداری هیات های مذهبی در روز عاشورا بدون دسته روی به مدت حداکثر ۲ ساعت در فضای باز مساجد ، جلوی هیات ها ، تکایا و مساجد خواهد بود.
روز عاشورای سال گذشته نیز به دلیل شیوع کرونا هیات‌های عزاداری در سطح استان مجاز به تجمع ، ورود و برگزاری مراسم عزاداری نبودند.
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان اعلام کرد:دسته روی هیات‌های عزاداری به سمت بقاع زیارتی استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ جان و سلامتی دوستداران و ارادتمندان به سرور و سالار شهیدن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ممنوع است.

در محرم امسال در خوزستان ۲ هیات عزاداری به مرکز واکسیناسیون در مقابله با کرونا تبدیل شد.
بیش از ۶هزار هیات مذهبی و عزاداری حسینی در خوزستان فعال هستند.