اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

استاندار: مشکلات خوزستان با شکوفایی اقتصاد آن حل می شود

اتاق اهواز شنبه 20/Shahrivar/1400 08:09

 استاندار خوزستان با اشاره به اینکه این استان نقش محوری در کشور دارد گفت: مسائل و مشکلات خوزستان با شکوفایی اقتصاد آن قابل حل است.

به گزارش روابطعمومی اتاق بازرگانی اهواز  صادق خلیلیان جمعه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: جایگاه خوزستان را باید در بین استان های دیگر بالا برد و نباید جایگاه مردم خوزستان خدشه دار شود.

وی گفت: نباید اجازه دهیم جایگاه مردم خوزستان در سطح ملی خدشه دار شود چرا که خوزستان دارای فرهنگ ها و قومیت های مختلف و ارزشمندی است که باید از این ظرفیت برای حل مشکلات اقتصادی آن استفاده کرد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: امید است در آینده با تلاش هر چه بیشتر شاهد خوزستانی باشیم که برای نسل آینده یک استان آباد باشد.

وی با اشاره به بازدید شب گذشته خود از چند منطقه اهواز که دچار بالازدگی فاضلاب هستند  گفت: این وضعیت به هیچ عنوان شایسته ساکنان این مناطق نیست.

خلیلیان با بیان اینکه مردم در شرایط دشوار اقتصادی هستند افزود:  رکود و گرانی تبعات منفی اجتماعی به دنبال دارد لذا تنظیم بازار به صورت ویژه در دستور کار استانداری خوزستان قرار دارد.

استاندار خوزستان از موضوع ارز ۴۲ هزار ریالی ( ارز دولتی) به عنوان یک سیاست ارزی اشتباه نام برد و گفت: باید قیمت ارز به صورت شناور باشد تا بر اساس عرضه و تقاضا در بازار نرخ آن تعیین شود.

وی گفت:  اگر نرخ ارز در بازار تعیین می شد قیمت ارز بالاتر از ۲۰۰ هزار ریال افزایش نمی یافت. خارج کردن ارز از بازار برای تامین ارز دولتی تنش های زیادی را در اقتصاد کشور ایجاد کرد. باید اجازه داد نرخ ارز در بازار تعیین شود تا در رقابت سالم و با عرضه و تقاضا قیمت ارز تعیین شود.

استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه خصوصی سازی مسیر درست خود را طی نکرده است ادامه داد: باید در اقتصاد سالم و بدون رانت از بخش خصوصی حمایت شود.

وی با تاکید بر حل مشکل بیکاری در خوزستان اظهار داشت: برای حل مشکل بیکاری در استان باید از راهکارهایی چون استفاده از ظرفیت های خالی صنایع و یا برگشت به تولید واحدهای راکد استفاده کرد و مسیر صادرات را هموار کرد تا تجارت در استان رونق بگیرد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: عامل تمامی مشکلات و معضلات در یک جامعه بیکاری است و اگر این مشکل در خوزستان حل شود مسائل امنیتی و اجتماعی این استان نیز حل خواهد شد.

خلیلیان در خاتمه گفت: خوزستان باید از ظرفیت بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس برای انجام تجارت استفاده کند.

در نشست ستاد تنظیم بازار امروز خوزستان اعضای شورای گفت و گو و بخش خصوصی نیز حضور داشتند و ماهیت و شرایط فعالیت در این بخش را برای استاندار جدید خوزستان تشریح کردند.

در این نشست که با حضور "قاسم سلیمانی دشتکی" استاندار سابق خوزستان برگزار شد وی برای هر گونه همکاری به منظور کمک به حل مشکلات این استان اعلام آمادگی کرد.