اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

متولی آبرسانی به چذابه نیستیم

اتاق اهواز شنبه 20/Shahrivar/1400 08:22

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: این اداره کل متولی آبرسانی به پایانه مرزی چذابه نیست .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز غلامعباس بهرامی نیا با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به مواکب و پایانه های گفت :  آب مورد نیاز در ۲ سال گذشته از سوی سازمان آب و برق و آب و فاضلاب خوزستان با اجرای طرح آبرسانی به مواکب و پایانه‌ها تامین می‌شد اما به دلیل برداشت غیر متعارف در طول مسیر و نیز کمبود پمپ، آب به میزان کافی به انتهای مسیر یعنی پایانه نمی‌رسید.
وی افزود: علاوه پیگیری مستمر و مکاتبه متعدد، این مشکل توسط دستگاه‌های متولی در نشست‌های مختلف به استاندار خوزستان منعکس شد که با تقویت پمپ‌های آب و جلوگیری از برداشت آب در طول مسیر، در چند روز گذشته آب مورد نیاز و مطلوب برای پایانه مرزی چذابه تامین شده است.
بهرامی نیا بیان کرد:چنانچه این روند پایدار باشد، تامین آب در پایانه مرزی چذابه با مشکلی روبه رو نخواهد شد و در صورتی که مشکلی در تامین آب رخ دهد، شرکت آب و فاضلاب استان به عنوان متولی باید پاسخگو بوده و وظیفه رفع این مشکل را دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: بارها در نشست‌های مختلف اهمیت پایانه مرزی چذابه را متذکر شدیم و عنوان کردیم آب این پایانه باید همیشه پایدار و با کیفیت باشد.
بهرامی نیا ادامه داد: پایانه مرزی چذابه برای تردد مسافران و ترانزیت مستقیم از کشور طراحی و ساخته شده است اما با توجه به اینکه ترانزیت در این پایانه به صورت ترانشیپ انجام می‌شود، باراندازی خارج از پایانه در اختیار شهرداری بستان قرار دارد و متولی آن شهرداری و گمرک هستند.
وی گفت: شهرداری بستان و گمرک باید پاسخگوی مشکلات این بارانداز باشند اما با توجه به خدمات دهی بسیار ضعیف در این این بارانداز، هم اکنون رانندگان از خدمات پایانه مرزی چذابه از جمله سالن‌ها، سرویس بهداشتی و نمازخانه استفاده می‌کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: پایانه مرزی چذابه یکی از پایانه‌های خوب و دارای زیرساخت مناسب در کشور است که خدمات دهی آن مکرر از سوی مسوولان کشوری در ایام اربعین حسینی مورد تایید قرار گرفته است.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری خوزستان چندی پیش در خصوص آخرین تصمیم‌گیری‌ برای ایجاد مدیریت واحد در مرزها گفته بود: برابر با دستورالعمل و بخشنامه‌های ابلاغی اخیر، اداره مرز چذابه به اداره کل پایانه‌های خوزستان به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون به طور متوسط روزانه ۱۵۰ کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز، وارد کشور عراق می‌شوند این درحالی است که گذرگاه مرزی چذابه از ظرفیت لازم برای بارگیری ۸۰۰ کامیون کالا در روز برخوردار است.

فعالیت در مرز زمینی چذابه، از تیر ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق برای صادرات کالا و در مهر همان سال برای عزیمت کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات آغاز شد.